TY  A  POVĚRY

 

  1. Nejlépe a nejrychleji zhubnu hladovkou. Je třeba si uvědomit, že naši nadváhu jsme také nenabrali za týden, a proto jsou tak naše kilogramy nadváhy trvalé. Už tu nebudu mluvit o jojoefektu, který je jasným důsledkem. To už všechno víme. Je třeba tento celý proces obrátit v hlavě. Když budu hubnout pomalu, s pochopením v každém dni, proč to dělám, jak to dělám a že to dělám dobře, dáváme mozku odpověď a náš mozek potřebuje porozumět každému kroku, který dělá. Čili kód "pomalu nabyl, ale trvale" obrátíme pomocí různých technik na "pomalu pozbyl, ale trvale". Tomu mozek rozumí, vidí cíl a vidí úspěch. Na základě těchto atributů se rozhodne do toho jít s Vámi.
  2. K hubnutí stačí jen ovoce a zelenina. Je třeba někde nabrat energii, abychom mohli tuto energii spotřebovávat při všedním životě. Váš automobil také jezdí na pohod. Dotankujete vždy jen tolik, kolik potřebujete, nikdy nelijete benzín skrze plnou nádrž ven. To je plýtvání. Dále tankujete to, co potřebuje Vaše auto a nedáváte mu jiné "jídlo", než které potřebuje. Tak proč to dělat sobě?
  3. Od pěti večer nesmím jíst. Častokrát v pět večer teprve přicházíme z práce. Nádobí, večeře, úkoly, úklid, sport, příprava na další den. Jdeme spát až v deset. Náš mozek tomu nerozumí. Proč zase nesmí jíst? Dobře. Připravím se na tuto situaci. Uložím si jídlo v podobě tuků, abych příště nehladověl. Vyřešeno. Pro mozek. Ale co Vy?
  4. Nadváhu jsem zdědila. Naše DNA šroubovice opravdu vykazuje podobnosti předků, ale dědičné choroby zodpovědné za nadváhu jsou prokázány jen v 1% takto postižených a i toto lze odstranit v hlubinné terapii, protože se jedná o nemoc štítné žlázy, která velmi lehce reaguje na podněty a tvoření zvenčí se 100% účinkem směrem k plnému zdraví. Čili 99% obézních mají špatné návyky, které "zdědili" po svých rodičích, ale s dědičností nemají nic společného. Jedná se o "dědictví", které jsme si ponechali a zapomněli vrátit svým rodičům.
  5. Všechny tuky jsou špatné. Není tomu tak, ale je to rozsáhlé téma, kterému se budeme věnovat v 12-ti týdenní výuce. Vysvětlíme si, k čemu jsou tuky dobré a k čemu špatné. Každá věc, vlastnost, člověk má v sobě dobré i špatné. Tak třeba cholerik. V přebujené míře ničí a škodí, v umírněné míře jeho temperament dokáže zázraky, protože je to člověk akční, který nesedí nečinně doma a nepláče. Vše má plusy a mínusy. Najdeme mínusy, pochopíme plusy a vykročíme do světa.
  6. Nejíst hodinu po fyzické aktivitě. Odborníci se velmi přou o toto téma, ale pro mne je důležitá praxe. Zastánci jedné strany tvrdí, že jídlem se zastaví "hubnoucí" proces a druhá strana tvrdí, že jídlo hodinu po aktivitě nemá vliv na příjem, tělo stále ještě "sportuje". My si na toto také najdeme odpověď. Vám šitou na míru, pomocí jednoduchého testu.
  7. Zázračné tablety, náplasti, čaje. Jediným zázrakem, který je vlastně vedlejším produktem při hubnutí, je pochopení, porozumění a odpuštění sobě. Jen tak lze vstoupit do života ˇštíhlého člověka". Pochopení, porozumění a odpuštění jsou jediné tablety, které je potřeba brát. Dávkování bude po týdnu v podobě materiálů a Vaši pilné práce, na základě tohoto porozumíte, co se ve Vás roky střádalo a ukládalo. Neznalému člověku toto bude připadat jako efekt po zázračné pilulce, ale Vy, tedy znalý člověk, budete vědět, že za touto zázračnou pilulkou je schována velká dřina v podobě každodenní práce sami na sobě a někdy i slz, které jsme si nastřádali ve svém těle. 
  8. Cvičením naberu svalovou hmotu. V programu "Hubeneme hlavou" začínáme jednoduchými cviky, které můžete dělat i v práci. Je třeba odsolit naše klouby, rozproudit usazeniny a tím osvobodit pohybový aparát a záda od bolesti. Pak teprve můžeme přistoupit k myšlence pohybu. Ale to bych zase předbíhala. Vše přichází krok po kroku. V 12-ti týdenním kurzu si vysvětlíme i práci svalů a srovnáme ji s prací tuků. Tak porozumíte všemu. Ale není třeba Vás zahltit již dnes všemi informacemi.  
  9. Jediné po čem se hubne, jsou výrobky light a bez tuku. Tento celosvětový "bum" je vlastně mírně řečeno peněžní podvod na lidech. Za nulovou hodnotu produktu dáme cenu, která odpovídá podobnému produktu s podobnou gramáží. Ale to je vše vytrženo z kontextu. I toto téma důkladně probereme, abychom porozuměli a tím dali odpověď jedinému "šéfovi" hubnutí a tím je mozek. Uvažováním "po určitých jídlech se tloustne, těch se proto musím vyvarovat. Jen kaloricky chudá jídla jsou dobrá a přípustná" zcela přehlížíte fakt, že vlastní problém nejsou ona jídla. Každé jídlo může vést po určité době k nadváze, když se jí v nepřiměřeném množství nebo v době, kdy nemáme hlad. Žádný pokrm není dobrý ani špatný.
  10. Být tlustý je špatné, být štíhlý je dobré. "Teprve až budu štíhlá, budou mě mít rádi, budu atraktivní a tedy úspěšná, atd." Je třeba si uvědomit, že žijeme sami se sebou. Je třeba si uvědomit, že váha nevyřeší naše partnerské či pracovní záležitosti. Dokonce je dokázané, že velmi atraktivní lidé musí o svůj post více bojovat jako "obyčejně" vypadající člověk. Tomu lidé více věří, že více umí. Dokud toto nepochopíme, opakované nezdary povedou ke stále silnějšímu sebepopírání a odsuzování sebe. Znám spousty báječných silnějších lidí a spousty nevrlých štíhlých lidí. V tom není tajemství. Tajemství je ve Vašich pocitech a nazírání na sebe.
  11. Ostatní vědí lépe než já, co smím jíst. Tímto uvažováním způsobujeme jediné. Dáváme nevědomky do rukou moc všem "expertům" nad námi samými. Přeceňujeme i výsledek, tedy přičítáme zodpovědnost za náš úspěch či nezdar ostatním. Sledujeme předepsaný papír a ne naše tělo. Je třeba si uvědomit, že my jsme jediní zodpovědní za naše tělo, za naše úspěchy či naše neúspěchy.
  12. Sebeodříkání je jedinou možností. Z tohoto plyne jediné, nesmíme jíst to, co máme rádi. K čemu vede odříkání, proti své vůli se vzdání něčeho? K vlastnímu trestání a sebetrýznění. Tento trest vede ke vzdoru, tedy záchvatu žravosti. Je to taková vzpoura proti sobě samému. Je to tedy k něčemu dobré? Ne. Proč to tedy děláme? Chybný kód za vinu následuje trest. Dovolte si tedy neomezeně všechna jídla. Jedině tak dojdete úspěšně k travalému váhovému úbytku.
  13. Dieta, dieta, dieta. Držíme dietu. Většinu času zkoumáme, co jídlo obsahuje, co nesmíme jíst, kolik jsme dnes ubrali na váze, počet kalorií v každém pokrmu. A jak pokračuje tento příběh dál? Začínáme sami sebe pomalinku nenávidět, protože už víme, že po každé dietě znovu přibereme. A celé si to potvrdíme slovy: "Chápu, že mě nemají rádi. Jsem úplně nemožný, nemožná." Co na to říct? Další chybný kód na světě. Dieta přináší zlost se sebe samého, pocity viny a pochopení opětovného vlastního selhání při hubnutí. Pak trest. Další výčitky za trest a už jsme v kruhu a není možno vylézt. Je to vlastní vězení. Vedlejším produktem celého činu je snížení našeho sebevědomí a pocit ztráty důvěry k sobě.
  14. Rychle znamená dobře. V čínském horoskopu znamení Buvola je synonymem pro vytrvalost a trpělivost. To bylo tak. Když Budha povolal zvířata, aby k němu přišli, buvol došel jako druhý (po myši). Předběhl takové rychlíky jako koně, draka, tygra. Proč? Oni se po cestě zastavovali, hráli si, poodbíhali, ale buvol šel zvolna, krok po kroku se blížil cíli. A hned po myši, která znala zkratky, se dostavil k Budhovi. Všechno bleskové brzy pomine, jako móda. Pojďme rozvážným krokem Buvola k našemu cíli. Neškoďme již více našemu organismu. Už od nás tolik zkusil. Pojďme krok po kroku vyřešit příčiny nadváhy a přeprogramujme chybné kódy v mozku. Pomalu a trvale.
  15. Problémem je hmotnost, ne příčiny. Pokud přemýšlíme takto, budeme celý život žít v cyklu viz bod 12 a 13. Dieta, zlost, trest, pocit viny, trest, výčitky za trest, dieta, zlost... plus Jojo efekt. Výsledek je neustálé zvyšování váhy. Je třeba si uvědomit, že hmotnost není problémem, ale důsledkem našich návyků. Je třeba tomu porozumět, aby mohlo dojít k nápravě.
  16. Držet dietu do doby, než budu mít normální váhu. Pak už následuje jen nezdar a nezdar. V angličtině na střední jsme se učili, že "die" znamená zemřít. Zvláštní podobnost s dnešním chápáním slova dieta. "Diet" je stravovací režim. My jsme si z tohoto slova udělali zavádějící moment pro hladovění či jezení jednostranné stravy. Je třeba se naučit jíst. To je vše, co máme umět. Je třeba se naučit rozpoznat hlad a sytost a odstranit příčiny.  
  17. Všechno dodržuji, ale přesto nehubnu. Asi se budete divit, když Vám napíšu, že 99% lidí se hlásí do kurzu právě po vyslovení této věty. Proto přichází na řadu můj program, kde týden po týdnu zkontrolujeme vnímání našeho mozku vzhledem k naší váze a pochopíme. Díky pochopení můžeme postoupit dále. Jsou zákonitosti, které nemůžeme obejít a všechny se nacházejí v mozku. A my hubneme hlavou. V tom je celý úspěch.

Je třeba si uvědomit, že sami neseme zodpovědnost za sebe v každém okamžiku svého života.

Pak teprve v každém okamžiku svého života můžeme něco změnit.

V každém momentu svého života jsme schopni něco změnit.

A někteří to udělají hned teď. A těmto odvážným držím pěsti.